Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zatracený volby, furt mne pronásledujou

Volby. Docela neškodný slovo. Ale jaké emoce dokáže vyvolat? Nejenom emoce. I vzpomínky a dávno zasuté nevraživosti. Volby europoslanců jsou minulostí. a určitě vás čekají další, jiné volby. Mne ne a to je tak osvobozující. Váš ..

Tak kohopak jste volili, bando? Nemůžu vás kritizovat. Sám jsem nevolil. Už vod samýho mládí mne k volbám naháněli rodiče. Šlo to pokaždý ztuha. A jak už rodiče nejsou mezi námi, tak jsem zvlčil. Už není síla, která by mne dostala k volební urně. Řeknu vám, za bolševika jsem si nijak výrazně nestýskal. Na rozdíl vode dneška. Snad odjakživa jsem byl takovej způsobnej a spořádanej člověk. Pravda, sice trošku tichej rebel, ale to nikdo neodhalil. Bolševik mne nechal vystudovat a potom i práce byla fajn. A jak jsem lítal po stavbách, tak jsem nebyl vod bolševika lustrovanej. Nikdo mne nenutil chodit do prvomájovýho průvodu. A taky mne nikdo nenechal courat po světě, jako třeba coural Babiš a jemu podobní prominenti. Pravda, párkrát za mnou přišel firemní předseda strany. Na hlavě kulicha, nebo kšiltovku „Leninku“ a mírně vyšprajcovanej povídal:“Tak mladý soudruhu,“ a škyt a brk. „Zdá se, že uzrála doba připravovat se ke vstupu do strany, ne?“ A jak byl přinalitej a trošku naměkko, tak si lehounce uprdnul. „Nejsem soudruh,“ já na to. „A můj fotr celej život poslouchá Hlas Ameriky a Svobodnou Evropu,“ povídám narovinu. A to jsem ještě netušil co uslyším. „A to já taky, vole, soudruhu, ale my soudruzi musíme poznat názory našeho nepřítele. Musíme odhalit jeho slabiny. A tak ho musíme poslouchat,“ soudruh na to. Vypadal tak bezbranně, jako náš současnej premiér. „Necítím se dostatečně vyzrálej na vstup do partaje,“ odpověděl jsem pokaždé frází. „A taky jsem zapřísáhlej abstinent,“ dodal jsem. Tak co bych u vás pohledával?“ Soudruh se zamyslel. „Tos mne dostal,“ škytl a zas si docela potichu pšouknul. „My si sice občas na schůzi připijeme na zdraví strany a některýho ze soudruhů, ale jinak nic moc. Jo, jediná výjimka je setkání se soudruhy ze Sovětskýho svazu. To je pak jiná jízda. To jsou stakany na zdarovje a my jsme pokaždý prohrávající. Na takový schůze bych tě asi nezval. Udělil bych ti stranickej pardon, abys nám neudělal vostudu.“ „No vidíte, tak ještě chvíli počkáme, až dozraju,“ já na to. Raději jsem se urychleně odklidil zas pracovat. Přišel čas voleb. Předstíral jsem hnisavou angínu, kterou jsem hodně v dětství trpěl. Mamina byla ve střehu. „Vyžehlila jsem ti košili a kravatu,“ přišla za mnou, v ruce teploměr. „Změříme ti teplotu a pojedeme na pohotovost, aby ti to nesedlo na srdce,“ hlásila mamina vode dveří. „Nic si měřit nebudu, cejtím sám, jak hořím, jako naše stáložárky.“ Mamina se nevzdala: Vyplázni jazyk a řekni ááá.“ „Nemůžu, mám krk v jednom ohni a hubu jak dřevěnou.“ „Jseš větší magor, než tvůj fotr,“ mamina na to. Co vám budu povídat, pokaždý mne ukecala. Ale co dnes? Mamina už nežije, ani fotr a ten bodrý soudruh z práce taky ne. Jenom soudruzi furt figurujou v televizi a sekundují jim mladí všeho schopní. Naštěstí dnes k volbám nemusím. A nikdo mne už neukecá. A teprv jít volit euroneposlance. Hrůůůza pes, děs a běs. Koho volit? Všeználka Zahradila, nebo druhou v řadě ANO, krůtu Jourovou? Ani kdyby máti vystoupila z hrobu, tak bych nešel. Copak tam v Bruselu provádějí ti naši delegáti za odměnu pětset tisíc za měsíc? Jsem rád, že jim ten těžkej úděl, bando, umožníte zobat. Voni tam za vás zajisté dejchaj a potěj krev. A určitě je jim líto, že vy berete ani ne desetinu toho, co voni. Tak díky. Určitě jste zvolili dobře a zvolili jste dobro. Nic si nedělejte z takovejch názorů starýho jezevce, kterým já jsem. Měl jsem tehdá asi vstoupit do strany. Blbec. Víte, já byl poznamenanej tím, jak mne vyloučil z organizace SSM nedávno odstouplej ministr dopravy. Byli jsme spolužáky na vejšce a von vám byl tak snaživej svazák. Snad byl i kandidátem strany. A vidíte, nakonec ta samá strana mu šla dnes po krku. To je svět, hrůza. Žádnej vděk. Ležel jsem nedávno na stole u jednoho fakt výbornýho fyzioterapeuta a psychologa v jednom. „Musíte být pozitivní a musíte umět odpouštět,“ promlouval mi do duše a zároveň mordoval mý záda. Jů, toto bolelo. „Odpustit je potřeba všem, kteří vám ublížili,“ pokračoval a tlak jeho prstů zesílil. Myslel jsem, že vypustím duši. „Hlavně ten vztek nedržte v sobě,“ slyšel jsem. „Postavte se před toho, kdo vás štve a řekněte mu hned třeba - běž do prdele ty parchante, štveš mne a nesouhlasím s tebou. Hlavně netutlejte vztek v sobě uvnitř,“ zakončil trýzeň na mým těle. Nemáte zdání, jak mně pomoh. Od tý doby když vidím na obrazovce trpícího ukřižovanýho miliardáře, nebo rozvážně přiopilýho jeho komplice, tak se rozkročím a křičím: Táhněte do řiti, do řiti do řiti.“ A je mi líp. A nakonec sednu a hezky pozitivně vám to napíšu. Jo, abych nezapomněl, příště zas běžte k volbám, bando. Váš uznalý a už pozitivní....

Autor: Miloš Korotvička | čtvrtek 30.5.2019 22:43 | karma článku: 5,71 | přečteno: 177x
  • Další články autora

Miloš Korotvička

Je bobr opravdu ohroženým druhem?

Bobr. Fenomén všech dob. A rozcapenej bobr, jak psal klasik, ten je samej půvab. Tento druh bobra je na vymření. Co Vy na to, nebylo by dobře zachránit bobra? Určitě by to stálo za to.

13.1.2021 v 22:40 | Karma: 21,43 | Přečteno: 543x | Diskuse| Osobní

Miloš Korotvička

Virus, vláda a občan o vánočních svátcích – příběh nikoli pohádkový

Co jste to za národ, napsal prý kdosi z Anglie. Uviděl náš národ na uzavřených sjezdovkách. Zřejmě se vyděsil. Je to slaboch. My, potomci Praotce Čecha, jsme silní a nic nás neohrozí. Nebo jsme stupidně bezohlední a hloupí?

3.1.2021 v 23:35 | Karma: 15,22 | Přečteno: 467x | Diskuse| Osobní

Miloš Korotvička

Jistoty

Jistota? Co to je? Nejistota? Tu známe. V nejistotě přežíváme už hezkou dobu. A ještě budeme. Protože jsme neschopní a pokrytečtí.

26.11.2020 v 20:03 | Karma: 8,94 | Přečteno: 344x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Čínský lid zas slavně zvítězil a roste – opravný článek oslavný

Rostoucí ekonomika Východu si zaslouží obdiv. Učme se a nevytahujme samé negativizmy. Buďme trpěliví. I naše ekonomika jednou poroste. My starší u toho zřejmě nebudeme.

20.10.2020 v 20:49 | Karma: 14,98 | Přečteno: 451x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Číňan hlásí růst ekonomiky

Zatleskejte mu. Obdivujte jej. Buďte rádi. Zas roste, "chudáček." Jak u nás nazveme toho, kdo usmrtí jenom jednoho člověka? A jak nazveme ty, kteří se zasloužili o smrt milionů lidí? Není co dodat.

19.10.2020 v 21:14 | Karma: 12,60 | Přečteno: 258x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

A opravdu tady lepší nebude?

Bude, nebude? Podle pohledu na současnou virovou situaci a stav naší politiky hned tak nebude. Jenom jestli si za to nemůžeme tak trochu sami. Tím, koho volíme, tím, jak se k sobě chováme. Chybí vzory.

18.10.2020 v 20:50 | Karma: 7,99 | Přečteno: 241x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Naštěstí současným národním materiálem je plastelína.

Jak se poznají charaktery? Jenom v krizi. Nazvali by jste dnešní dobu krizí? Já ano. A tak mi bylo dovoleno poznat charakter národa i jím zvolených "vůdců". Smutné zjištění.

13.10.2020 v 23:09 | Karma: 13,22 | Přečteno: 276x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Restrikce, příkazy, zákazy a návyky občanů

Poslední dobou stát v čele s plukovníkem na ministerstvu zdravotnictví přitvrzuje. Virus však prozatím vítězí. A všichni k volbám. Na volby je každý virus krátký. Můžeme porazit tu malou potvoru? Nemůžeme. Chováme se jako čuňata.

6.10.2020 v 5:14 | Karma: 15,35 | Přečteno: 523x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Kampárium, hospůdka v Praze. Ostrov pohody a klidu.

To není reklama. To je prožitek se zážitkem. To je radost a naděje, že se to může opakovat. To je naděje, že nakonec sami porazíme Číňana a Slováka taky. Porazí je naše víra v dobré pivko.

1.10.2020 v 22:23 | Karma: 11,27 | Přečteno: 228x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Tramvaj číslo jedenáct

O tramvaj a její číslo tu nejde. Jde tu o počty nakažených, hospitalizovaných a mrtvých. Jde tu o fráze a přetvářku těch, kteří ovládají tuto zemi a socky, které jim toto pokrytectví umožňují. Nakonec musí pochcípat, socky.

29.9.2020 v 0:20 | Karma: 15,49 | Přečteno: 438x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Jenom krize odhalí charaktery. A tak je smutno v naší kotlině.

Bláznivý svět do kterého Číňan vypustil Džina Covida. A civilizovaný svět je z toho hezky pokřivenej. Nevěděli jsme co si počít s přistěhovalci. Tento malej hajzlík se sem vloudil a žere. A naši politici se snaží vytřískat body.

22.9.2020 v 7:19 | Karma: 16,24 | Přečteno: 456x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Ta naše nátura česká. Nebo česko - SLOVENSKÁ?

Epizoda ze současného života. Šlo o nevýznamnou událost? Někdo se rozčílil kde neměl a provedl něco, co neměl dělat. zapomněl na svou odpovědnost. A v autobusu cestovali ti, kteří žádnou zodpovědnost nemohou mít. Co jsme zač?

15.9.2020 v 22:48 | Karma: 14,75 | Přečteno: 470x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Nesmyslný dárek státu o který není co stát.

Řečeno přesmyčkou, není co stát ani o dárek, ani o stát. naštěstí ten o kterém tu bude převážně řeč, Neumí naši řeč, natožpak nějaké přesmyčky. a pro jeho poradce to není zajímavé téma. Ti sledují jiné cíle. Svůj i jeho blahobyt.

14.9.2020 v 22:35 | Karma: 19,11 | Přečteno: 639x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Přemýšlivý daňový poplatník?

Být daňovým poplatníkem není nic povzbudivého. Platíte a nevíte koho a za co. Stát vás má ochránit a evidentně to nezvládá. Jsme všichni v ohrožení života a ani nevíme, kdo nás ohrožuje. To není dobré!

10.9.2020 v 21:59 | Karma: 9,61 | Přečteno: 298x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Zprávy z domova 2

A pak že se u nás nic neděje. Děje a nemálo. Stačí jenom se koukat a naslouchat. Zkuste to také. Kolem vás může tepat skrytý život.

8.9.2020 v 23:45 | Karma: 4,66 | Přečteno: 205x | Diskuse| Ostatní

Miloš Korotvička

Zprávy z domova

<p>Zde si můžete přečíst zprávy z domova, které se šíří mezi lidem a proto na nich bude pravdy trochu. Nebo hodně. Pokud tyto zprávy napomohou k rozšíření vašich obzorů, jenom dobře. </p>

3.9.2020 v 22:27 | Karma: 8,76 | Přečteno: 369x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

V Praze je prý smutno. Nevídáno. A proč?

Smutek. Jednoduché slovo nesoucí v sobě trochu ponurosti. Vyřčeno mladými ústy zní trochu nepatřičně. Co vyvolalo ten stav?

3.9.2020 v 4:51 | Karma: 10,33 | Přečteno: 468x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Premiér s mladým ministrem zahraničí zas kamsi odjeli . Za naše prachy. To se to jezdí.

Miliony slov a tuny slibů. Miliardy do jejich kapes. Do kapes čínských bolševiků a evropských politiků. Miliardy vydělané z práce obyčejných lidí. Těch, kteří nakonec chcípou pod atakem čínskýho vyslance. Nezapomeňte jít k volbám.

31.8.2020 v 22:17 | Karma: 16,11 | Přečteno: 526x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Co uděláme s tím Maďarem?

Kéž by byl pan Maďar vzorem Čecha. Kéž by se ten pan doktor stal vzorem mladých Čechů. Ti staří jsou otrlí a nebo už rezignovali. Po masáži soukmenovců vůdce ve Strakovce se není čemu divit. A jeho mladí nohsledi s ním drží basu.

25.8.2020 v 21:26 | Karma: 18,65 | Přečteno: 579x | Diskuse| Osobní

Miloš Korotvička

Vzpomínkový sentiment obstarožního Blogera a poezie života

Poslední dobou samej virus a prachy. Estébáci u moci a žádná poezie života. Proto jsem se rozhodl zas napsat něco vzpomínek na dobu, kdy lidi věřili a ctili zásady.

19.8.2020 v 22:38 | Karma: 10,57 | Přečteno: 210x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 130
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 551x
Jsem již obstarožní a mírně uvadající realista. Když potkám lidi se srdcem a rozumem, jsem potěšen. MK

Seznam rubrik