Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Komisařkou navěky, obor nerozhoduje.

Donedávna jsem se tou osobou příliš nezabýval. Zařadil jsem ji mezi zlatokopy, kteří jsou schopní a dostanou se ke korytům v Bruselu. Byla pro mne jenom podobnou figurou, jakou je třeba Zahradil z ODS. Dnes už tak klidný nejsem. 

Věra Jourová, pravá i levá ruka Babišova, povídá se. Začínala kdesi na Moravě na místním úřadu. Nedávno jeden chlápek seděl vedle mne, koukali jsme na řeku nedaleko Karlova mostu a von furt cosi bručel pod fousy:“Ta kráva už od nás zmizela a všichni si oddechli. Proč ji zas musím vidět každou chvíli v televizi?“ Obrátil se ke mně. „Povídám člověče, asi nevíte o čem je tu řeč. Já si tu brumlám vo tý krávě Jourový. Ta nám všem pila krev jak do všeho kafrala a skutek utek. Měla štěstí, za bolševika se dostala s rodičema do ciziny a naučila se cizí jazyk. A to je tak všechno. Když jste něco potřeboval vyřídit, tak jste si to musel zařídit sám. Byla k prdu. Taková ta za vůz aby hnůj nepadal, říkám vám.“ Páni, koho jsem to zas potkal? Napadlo mne a zároveň se objevila zvědavost. „Koukám, vy jste z Moravy?“ Houby z Moravy, z Vysočiny su. A to nemá s Moravou co dělat. Říkáme tomu u nás Údolí smrti . Tam vám je pane v zemi radiace a ta způsobila nevratný a generační poškození mozků tamních obyvatel. Všici jsou tam na palici. Já taky a alespoň si to přiznám. Tady v Praze mám dceru, vona byla pár let v cizině a tak si žije dobře. Platí mně nájem v tý řiti a já ji tady občas navštívím. Vodreaguju se mezi cizincema, kterejch je tady víc než kobylek a dám si nějakou dobrůtku. No a potom zas to můžu tam na Vysočině pár měsíců přežít.“ Odmlčel se a na chvíli se zamyslel. Nechtěl jsem ztratit nit a povídám: „Vraťme se k Jourové.“ „Chlape, objednejte pivko a můžem pokecat. Autobus jede za hodinu.“ Kývnul jsem na hospodského a objednal dvě piva. „Řeknu vám,“ povídá,“když vidím tu osobu s tvarohově rozplizlým ksichtem v televizi, šlak by mne trefil. Ta by se snad mohla vyjádřit ke všemu. Od dopravy až k porodnosti skotu. A jak vyřešila potraviny? Nijak. Vysvětlila nám ať žerem nekvalitu za nižší ceny. Hovno leda nižší. Ceny potravin jsou u nás stejný a mnohdy vyšší, než ve vyspělý Evropě. A platy? Ubohost sama. Máme se dobře, furt opakuje Babiš a jeho nohsledi. Mají se dobře, tomu se dá věřit. My máme platy v základní mzdě a důchody tak tak na přežití. Akorát že není válka. Takže Jourová řešila, řešila, povídala a povídala a nakonec prdlačky z toho. A mezi tím žvaněním žrala v Bruselu ekologický potraviny a stejky za ceny nižší než u nás. O tom už ta vševědoucí nemluvila. Bodejď by nežvanila za půl milionu měsíčně. Proč tý babě a všem ostatním nedávají platy odpovídající úrovni v tomto prohnilým území pod Řípem?“ Tak na to jsem neznal odpověď. „No vidíte, nemáte slov. Já taky ne. Za celou tu dobu nevytvořila nic. To nic vobalila tunou prázdnejch slov a vylezlo z toho tunový nic. Nakonec těm pitomcům u nás to přijde jako něco. A vono v podstatě veliký smradlavý hovno.“ „Nejste vy trošku pesimista?“ namítl jsem a neznělo to přesvědčivě. Chtěl jsem vyprovokovat další debatu. „Heleďte se člověče, nechtějte mně naznačit, že neznám  tu osobu bez zásad a morálky. Vypadá jak nepovedenej koblih a lísá se k mocnejm i kdyby to byli mimozemšťani. A taky když je to Slovák vod estébáků, jak ho označili na jeho rodný hroudě. A taková bude dohlížet na čistotu právního státu v Unii. To si z nás dělají srandu? Vona nemůže chápat co to je právní stát, když dokáže obhajovat všechno, co udělá ten obviněnej a zas neobviněnej zločinec. Pardon, podezřelej. Vona stojí vedle takovejch jako je Faltýnek a Vondráček a tváří se jak ta co dala a už se těší na další číslo.“ To mne zaujalo. Jourová ve mně evokuje spíš myšlenky na jeptišky. Není v ní ženského šarmu ani deko. „Kdyby za něco stála, tak už dávno odejde z toho přehnutí Ano. Říkám tomu přehnutí, protože kdo tam je, musí bejt přehnutej a ohnutej a má vypláchnutej mozek. Nebo je vychcanej a má se dobře. To je má teorie.“ Jak jsem toho chlapa poslouchal, dával jsem mu víc a víc za pravdu. „Vy máte přehled,“ povídám. „Bodejď bych neměl. Tam u nás je houby co dělat a tak čumím na televizi a poslouchám rádio. Jednou mne z toho jebne. Můj pes Ferda leží vedle na kanapi a když spatří některý politiky v televizi, tak začne vrčet a nakonec párkrát bafne. A nejvíc jej žere Jourová s Babišem. To se může zbláznit, jakej dostane vztek. V tom momentě vyrážíme ven, aby se uklidnil pachem fenek a volností pohybu v parku.“ „To děláte dobrý skutky,“ já na to. „Dělám, a teď už musím kráčet na autobus,“ odpověděl. Zvedl se a odkráčel. Na pozdrav zvedl ruku a zmizel v podchodu. Dlouho jsem tam seděl a přemýšlel jsem o tom obyčejném chlapovi, který měl tolik pravdy a který teď sedí v autobusu někde na dálnici a sune se dvacítkou směrem k Moravě. Naštěstí zplodil dceru, která měla schopnost odejít do světa a potom mu přilepšit k životu. Máme se dobře? Jourová a jí podobní určitě.

Autor: Miloš Korotvička | středa 4.9.2019 22:25 | karma článku: 25,51 | přečteno: 808x
  • Další články autora

Miloš Korotvička

Je bobr opravdu ohroženým druhem?

Bobr. Fenomén všech dob. A rozcapenej bobr, jak psal klasik, ten je samej půvab. Tento druh bobra je na vymření. Co Vy na to, nebylo by dobře zachránit bobra? Určitě by to stálo za to.

13.1.2021 v 22:40 | Karma: 21,43 | Přečteno: 543x | Diskuse| Osobní

Miloš Korotvička

Virus, vláda a občan o vánočních svátcích – příběh nikoli pohádkový

Co jste to za národ, napsal prý kdosi z Anglie. Uviděl náš národ na uzavřených sjezdovkách. Zřejmě se vyděsil. Je to slaboch. My, potomci Praotce Čecha, jsme silní a nic nás neohrozí. Nebo jsme stupidně bezohlední a hloupí?

3.1.2021 v 23:35 | Karma: 15,22 | Přečteno: 467x | Diskuse| Osobní

Miloš Korotvička

Jistoty

Jistota? Co to je? Nejistota? Tu známe. V nejistotě přežíváme už hezkou dobu. A ještě budeme. Protože jsme neschopní a pokrytečtí.

26.11.2020 v 20:03 | Karma: 8,94 | Přečteno: 344x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Čínský lid zas slavně zvítězil a roste – opravný článek oslavný

Rostoucí ekonomika Východu si zaslouží obdiv. Učme se a nevytahujme samé negativizmy. Buďme trpěliví. I naše ekonomika jednou poroste. My starší u toho zřejmě nebudeme.

20.10.2020 v 20:49 | Karma: 14,98 | Přečteno: 451x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Číňan hlásí růst ekonomiky

Zatleskejte mu. Obdivujte jej. Buďte rádi. Zas roste, "chudáček." Jak u nás nazveme toho, kdo usmrtí jenom jednoho člověka? A jak nazveme ty, kteří se zasloužili o smrt milionů lidí? Není co dodat.

19.10.2020 v 21:14 | Karma: 12,60 | Přečteno: 258x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 130
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 551x
Jsem již obstarožní a mírně uvadající realista. Když potkám lidi se srdcem a rozumem, jsem potěšen. MK

Seznam rubrik