Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je bobr opravdu ohroženým druhem?

Bobr. Fenomén všech dob. A rozcapenej bobr, jak psal klasik, ten je samej půvab. Tento druh bobra je na vymření. Co Vy na to, nebylo by dobře zachránit bobra? Určitě by to stálo za to.  

Z Wikipedie - Bobr evropský (Castor fiber) je až metr dlouhý, zavalitý hlodavec s hustou srstí a dlouhým plochým ocasem. Je zcela přizpůsoben životu ve vodě. Buduje soustavy kanálů a hrází. Jeho potravu tvoří kromě bylin i větvičky a lýko. V Čechách a na Moravě se vyskytuje vpovodí Labe, MoravyOdryDyje a Dunaje. Objevuje se i na Kateřinském potokuMžiRadbuze, a také Řezné v Plzeňském kraji. V posledních letech se objevil i na Úhlavě a Desné a také v okolí Chebu na přítocích řeky Ohře. Aktuálně se bobři vyskytují i na řece Olšavě v okolí Uherského Brodu. 

Tolik informace oficiální. No a pardon, ještě musím uvést, že jsem v TV ČT24 sledoval pořad o přírodě, kde odborníci docela vážně varovali před přemnožením bobra. Tak to vidíte. Chvíli jsem měl opravdové obavy. Věřil jsem odborníkům. Naštěstí jsem se nedávno v noci probudil u jiné TV a co jsem tam neviděl. V rohu obrazovky nápis Naked a uprostřed rozpačitej klučina s moderátortkou. Kolem nich jakýsi budky a v nich nahatý holky. Kamera rejdí po tělech onejch dív a bobři nikde. Mezi nohama prázdno s náznakem čárky.

„Mami a proč má Jaruš čárku tam kde já mám šulínka?“ ptával jsem se svý matky, když jsem bral rozum a když se nám podařilo naši kamarádku Jaruš přemluvit, aby se svlíkla. „Protože Jaruška je holka a ty tam mají čárku, ze který potom vykoukne děťátko, až budete velký,“ odpovídala matka nějak podobně a měla voči v sloup. Ničemu jsem tehdá nerozuměl, ani tomu divnýmu napnutí v šulínovi, když jsme Jaruš konečně svlíkli. Konec vzpomínkám, který se vylíhly při pohledu na ty mladý ženy v TV Naked. Obličeje vesměs na prd a těla mírně obézní. No a mezi nohama …..vlastně nic. Holý nic jak Jaruš v osmi letech. Mimochodem v desíti už tam bylo takový malý strniště a to nás tak zaujalo, že jsme chtěli zas. A Jaruš už nechtěla. Stávala se z ní žena.

Tím pohledem na obrazovku televize jsem byl náhle probuzenej. Jsem už ve věku a byl jsem zvyklej na klasiku, kde se psalo o vodhalení a rozcapení bobra. Jsem milovníkem klasickýho ženskýho těla s klínem v houštině. A copak zlatavý chloupky na rukou a nohou. Panečku, to je pošušňáníčko. Dnes je všechno holý. Samej depilátor a epilátor a holý pláně. Jak v Krušnejch horách za bolševika a jak všude dnes po kůrovcových nájezdech. Za pár dnů jsem zas neodolal. A zas holý a přitloustlý nahotiny. Jo a tetovaní jsou vesměs. Řeknu vám, pro mne pohledy na blití. Tento nepřirozenej svět s čínským svinstvem a ženskejma bez bobrů je bez krásy a radosti. Vím, jsem divnej a staromódní. Díky za to. A proč jsem se vlastně tady rozepsal.

Zoologové nemají pravdu, vzkazuju. Bobři nejsou přemnožený, jsou naopak na vymření. Jenom se musí naši zoologové naučit koukat se kolem sebe a občas se podívat na TV. A tím je konec zprávy o bobrech.

Autor: Miloš Korotvička | středa 13.1.2021 22:40 | karma článku: 21,43 | přečteno: 543x
  • Další články autora

Miloš Korotvička

Virus, vláda a občan o vánočních svátcích – příběh nikoli pohádkový

Co jste to za národ, napsal prý kdosi z Anglie. Uviděl náš národ na uzavřených sjezdovkách. Zřejmě se vyděsil. Je to slaboch. My, potomci Praotce Čecha, jsme silní a nic nás neohrozí. Nebo jsme stupidně bezohlední a hloupí?

3.1.2021 v 23:35 | Karma: 15,22 | Přečteno: 467x | Diskuse| Osobní

Miloš Korotvička

Jistoty

Jistota? Co to je? Nejistota? Tu známe. V nejistotě přežíváme už hezkou dobu. A ještě budeme. Protože jsme neschopní a pokrytečtí.

26.11.2020 v 20:03 | Karma: 8,94 | Přečteno: 344x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Čínský lid zas slavně zvítězil a roste – opravný článek oslavný

Rostoucí ekonomika Východu si zaslouží obdiv. Učme se a nevytahujme samé negativizmy. Buďme trpěliví. I naše ekonomika jednou poroste. My starší u toho zřejmě nebudeme.

20.10.2020 v 20:49 | Karma: 14,98 | Přečteno: 451x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Číňan hlásí růst ekonomiky

Zatleskejte mu. Obdivujte jej. Buďte rádi. Zas roste, "chudáček." Jak u nás nazveme toho, kdo usmrtí jenom jednoho člověka? A jak nazveme ty, kteří se zasloužili o smrt milionů lidí? Není co dodat.

19.10.2020 v 21:14 | Karma: 12,60 | Přečteno: 258x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

A opravdu tady lepší nebude?

Bude, nebude? Podle pohledu na současnou virovou situaci a stav naší politiky hned tak nebude. Jenom jestli si za to nemůžeme tak trochu sami. Tím, koho volíme, tím, jak se k sobě chováme. Chybí vzory.

18.10.2020 v 20:50 | Karma: 7,99 | Přečteno: 241x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

  • Počet článků 130
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 551x
Jsem již obstarožní a mírně uvadající realista. Když potkám lidi se srdcem a rozumem, jsem potěšen. MK

Seznam rubrik