Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na lavičce setkaly se dvě socky a jedna byla bloger

V životě bývá smutno a někdy je i veselo. Záleží na tom, odkud se na život koukáte. Jiný je pohled toho, který v Mercedesu opustil garáž ve vile a jiný je pohled toho, který se probudil na lavičce v parku. Jsou oba lidmi?

Dnes bylo zas proměnlivo. Letos je takový běžný jaro, co do teplot. Srážky nic moc. Skončil jsem v práci a kráčím hezky po svejch na stanici sockárny. Sockárnou jsem nazval tramvaj. Je plná socek jako jsem já, který mají ušmudlaný roušky pod nosem a vydechujou výpary s příchutěma všech značek. Slivovička, borovička, kontušovka a jalovcová, jak by řekl klasik. A do toho pivo. Já vydechuju akorát pracovní nadšení. V sockárně je tak nějak cejtit lidská sounáležitost. Přiznávám se upřímně, nic podobnýho necejtim. Jsem hezky nasranej, že musím jezdit v sockárně. Ale musim. Manažer na pozici referenta prostě musí jezdit sockárnou. Sluníčko vylezlo z oblaků, tak jsem já zas vylezl ze sockárny a kráčím do parku k lavičce. Napadlo mne, že na chvilku spočinu a pokochám se výhledem na Nusle. Sice teď nevim, co jsem tam čekal, ale za to může to jaro a ty posraný měsíce v domácím vězení a s hadrama na hubě. Hadr nosim furt, protože mám strach. Sice bych chcípnul docela rád, ale hezky rychle a ne připojenej na kapačkách a jinejch hadicích a abych se u toho eště dusil. Fuj. To radši žiju ten svůj uprděnej život a čekám až zubatá nabrousí ostří, aby to nebolelo. Sedim a relaxuju, jak Prahlad Džani po osumdesáti letech bez jídla a pití. Já jsem se nacpal v závodní jídelně gulášem se šesti. Slunko zepředu vohřejvá a jarní vánek zezadu chladí. Z toho kouká jenom malér, jak říkávala babi. Už se pomalu zvedám k odchodu a odleva se blíží postava. Karel. Už má hubu od ucha k uchu, jak mne spatřil a hned si sedá na lavičku. „Nazdár, kamaráde,“ je halasnej jako vždy. Známe se dlouho a je to stejnej trouba jako já. Z batohu vyndal pivo a buřta. „To vypadá na mejdan,“ povídám. „Houbelec mejdan. Musím zahnat depku a nasranost,“ Karel na to. „Vo co jde?“ opáčil jsem potichu a nesměle. Znal jsem ho a vím, že když cuká koutkem voka, je zle. „Nech si to povyprávět,“pomalu potichu odpověděl a přihnul si pivka. „Dnes jsem byl zas bez chuti do čehokoli. Ráno jako každý a do vejplaty daleko. Vejplata na hovno a eště na ni musíš čekat jak na smilování. Začnu vyřizovat agendu a najednou jsem si vzpomněl, že mám dokumenty na podpisu u generálního. Sekretářka zas mimo kancelář a generální? Taky mimo? To přece není možný. Vypravil jsem se tam. Plížil jsem se chodbou jak Tekumseh na lovu a naslouchal jsem. Nic. Jako když to patro je vosídlený jenom duchama. Dveře do sekretariátu generálního byly votevřený a uvnitř prázdno. Pomalu jsem zavřel a že se vopatrně zdekuju.“ Představoval jsem si Karla s pivním břichem dekujícího se po špičkách chodbou a smál jsem se jako blázen. „Nevěříš, co?“ Karel zas rozpoznal pravou podstatu mý veselosti. Kupodivu se neurazil a pokračoval:“Snad funguje ta svině telepatie, nebo co. Říďa vykoukl ze dveří, úsměv od ucha k uchu. Stál jsem tam jako vopařenej čuník a málem jsem se nezmohl na kloudný slovo. Nakonec ze mne vypadlo:“Chtěl jsem vám poděkovat, pane řediteli. Že jste podepsal tu smlouvu.“ Hned mně to bylo jasný. Von Karel strávil na tý smlouvě třeba tři měsíce jednání s právníkem protistrany a nakonec to doplácal k podpisu. Říďa to podepsal za pět minut a obdrží nakonec nějakej ten milionek odměn. A referent, třeba jako Karel, dostane poděkování. Tristní a přitom běžná životní situace. Proč to tady vyprávím. Karel si ukrojil kus buřta a pokračoval:“Ředitel se zdál bejt dobře naladěnej a usmíval se jak moje stará po výkonu. Teda po výkonu zamlada. Nakonec se zdálo bejt všechno dobrý. Cestou domů mne napadlo, že si udělám radost a koupím si něco dobrýho na zub. Nakonec jsem si koupil buřta a pivo. Za kasou seděla taková sympatická rouška s vočima jako dvě trnky. Povídám, mladá paní tentokrák bych si dovolil zaplatit díkem našeho pana ředitele. Chvilku na mne koukala jak kobra na myš. Pak se shýbla pod kasu a vyndala vlhkej hadr. Přetáhla mne přes hlavu tím hadrem a povídá: Berte to jako dobrej skutek milej pane a vyndejte laskavě prašule. Nebo vás vezmu ještě jednou a zavolám ochranku. Tak to vidíš, zasnil se Karel. Nemají smysl pro životní humor a neznají sílu poděkování. Ale buřt je dobrej. Příště už budu připravenej a zeptám se pana generálního, kolik buřtů si za to jeho poděkování můžu koupit.“ Slunce zas vykouklo z mraků a na lavičce v parku bylo docela příjemno. Dvě socky nastavily ksichty paprskům a na chvíli se rozhostilo ticho.

Autor: Miloš Korotvička | středa 3.6.2020 3:10 | karma článku: 15,99 | přečteno: 650x
  • Další články autora

Miloš Korotvička

Je bobr opravdu ohroženým druhem?

Bobr. Fenomén všech dob. A rozcapenej bobr, jak psal klasik, ten je samej půvab. Tento druh bobra je na vymření. Co Vy na to, nebylo by dobře zachránit bobra? Určitě by to stálo za to.

13.1.2021 v 22:40 | Karma: 21,43 | Přečteno: 543x | Diskuse| Osobní

Miloš Korotvička

Virus, vláda a občan o vánočních svátcích – příběh nikoli pohádkový

Co jste to za národ, napsal prý kdosi z Anglie. Uviděl náš národ na uzavřených sjezdovkách. Zřejmě se vyděsil. Je to slaboch. My, potomci Praotce Čecha, jsme silní a nic nás neohrozí. Nebo jsme stupidně bezohlední a hloupí?

3.1.2021 v 23:35 | Karma: 15,22 | Přečteno: 467x | Diskuse| Osobní

Miloš Korotvička

Jistoty

Jistota? Co to je? Nejistota? Tu známe. V nejistotě přežíváme už hezkou dobu. A ještě budeme. Protože jsme neschopní a pokrytečtí.

26.11.2020 v 20:03 | Karma: 8,94 | Přečteno: 344x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Čínský lid zas slavně zvítězil a roste – opravný článek oslavný

Rostoucí ekonomika Východu si zaslouží obdiv. Učme se a nevytahujme samé negativizmy. Buďme trpěliví. I naše ekonomika jednou poroste. My starší u toho zřejmě nebudeme.

20.10.2020 v 20:49 | Karma: 14,98 | Přečteno: 451x | Diskuse| Společnost

Miloš Korotvička

Číňan hlásí růst ekonomiky

Zatleskejte mu. Obdivujte jej. Buďte rádi. Zas roste, "chudáček." Jak u nás nazveme toho, kdo usmrtí jenom jednoho člověka? A jak nazveme ty, kteří se zasloužili o smrt milionů lidí? Není co dodat.

19.10.2020 v 21:14 | Karma: 12,60 | Přečteno: 258x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 130
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 551x
Jsem již obstarožní a mírně uvadající realista. Když potkám lidi se srdcem a rozumem, jsem potěšen. MK

Seznam rubrik